Deze opleiding

!Deze opleiding communiceert alleen in het Engels.
We tonen daarom de Engelstalige opleidingsinformatie.
Kies je voor de master International Hospitality and Service Management van NHL Stenden Hogeschool, dan ontwikkel jij je tot een dienstverlenende, nieuwgierige en klantgerichte professional.

Bij ons leer je hoe je goed beslagen ten ijs komt in jouw toekomstige managementbaan. Vanuit jouw passie voor de hospitalitybranche breng jij jouw huidige competenties naar een hoger niveau. Je komt zo een stap dichterbij het worden van een professional op gebied van Service Management. Onze studie is volgens de Keuzegids Masters 2016 en 2017 de beste hbo-master in de hospitality sector. Daarnaast staat onze partneruniversiteit, University of Derby, op nummer 1 in de Guardian University League 2015 op gebied van Hospitality, Service & Events education. De Master International Hospitality and Service Management kan in deeltijd worden gevolgd. In plaats van een weekschema zal er eens in de twee weken een volledige vrijdag worden lesgegeven.
Deze opleiding heeft meerdere vormen :
open_in_newstudy website

printprint

locatieLeeuwarden
diplomaM International Service Management
typeregulier, post-initieel, 60 EC
start1 september
taalvolledig English
opleidingsduur2 jaar deeltijd
accreditatiesNVAO
croho-code70134
heeft geen numerus fixus
geen honoursprogramma

Waarom aan de NHLStenden?

Erkenningen
awardKeuzegids topopleiding
2016, 2017 : score 80, 2e plaats
  • Je krijgt les in kleine groepen met studenten.
  • Je kunt praktijkervaring opdoen in het viersterrenhotel NHL Stenden Hotel.
  • Je volgt een tweejarige Engelstalige opleiding.
  • Je hebt de extra mogelijkheid om in aanvulling op de Master of Arts (MA) degree van NHL Stenden ook een Master of Science (MSc) degree te behalen via de University of Derby in Groot-Brittannië.

Studieprogramma

Unsplashed background img 2
1e jaar Module 1
Inleiding in de theorie
Je maakt kennis met de uitgangspunten van International Hospitality and Service Management. Je verdiept je in gastvrijheid, kwaliteit van dienstverlening en klanttevredenheid. Ook leer je hoe je een onderzoek opzet en ga je op zoek naar een onderzoeksonderwerp: een actueel managementvraagstuk in de service- en gastvrijheidsindustrie.
2e jaar Module 3
Persoonlijke ontwikkeling
Je verdiept je in strategisch en klantgericht personeelsbeleid. Je leert hoe de specifieke eigenschappen van de gastvrijheidsindustrie invloed hebben op de strategie voor human resource management. Ook verdiep je je in de financiële kant van je toekomstige managementbaan (financial decision making). Voor je onderzoek ga je bezig met het verzamelen van gegevens.
Module 4
Afstudeerfase
Je kiest in deze fase voor een keuzemoduul naast het doen van onderzoek voor

Onderwijs

taal van onderwijs100% en
avondonderwijsn.v.t.
afstandsonderwijsn.v.t.
Als professional in hospitality- en servicemanagement heb je boeiend werk in een dynamische sector. Je bent opgeleid voor een functie op strategisch niveau. Je managet de dienstverlening in de breedste zin van het woord: vanuit het perspectief van de klant bouw je aan de organisatiestructuur, strategieën, processen en cultuur.

Toelating en studiekosten

Unsplashed background img 2

startmomenten

1 september 2018
instellingstarief : € 7900
niet-EU/EER studenten : € 11500
1 september 2019
collegegeld nog niet bekend
toelatingseisen

toelatingsgesprek

taaltoets
Omdat de voertaal van de opleiding Engels is, is het belangrijk dat je deze taal goed onder de knie hebt. Wij vragen het volgende taalniveau: IELTS-score 6.0 (vergelijkbaar met een 7 als eindcijfer op havo). Studenten die minimaal twee jaar in het Engels hebben gestudeerd hoeven geen IELTS-diploma te overhandigen.

inbegrepen in collegegeld
registration fee
certificate
examination

Studenten en studentenleven

Op kamers in Leeuwarden

23096studenten studerend
6895studenten woonachtig   
gemiddelde kamerprijs
kamer betaalbaarheid
? m2gemiddelde kameroppervlak
kamer beschikbaarheid
bron: Nationale Studenten Enquête

Na de studie

Unsplashed background img 2
Als professional in hospitality- en servicemanagement heb je boeiend werk in een dynamische sector. Je bent opgeleid voor een functie op strategisch niveau. Je managet de dienstverlening in de breedste zin van het woord: vanuit het perspectief van de klant bouw je aan de organisatiestructuur, strategieën, processen en cultuur.
Je kunt doorgroeien tot het hogere management binnen de hospitality- en serviceindustrie, bijvoorbeeld:
  • sales- (en marketing)manager
  • general manager
  • senior accountmanager
  • managementconsultant
  • eventmanager


Beroepsperspectief / arbeidsmarkt

De hospitality branche is één van de hardst groeiende sectoren wereldwijd. In 2026 zijn er 370 miljoen banen in de hospitality industrie. Dat is een groei van 86 miljoen banen ten opzichte van 2016! (World Travel and Tourism Council 2016)
current job market

Potentiële beroepen

  • academic staff
  • corporate policy advisor
  • director human resources
  • event manager
  • general manager
  • head of research & development
  • hospitality consultant
  • managing director
  • sales & marketing manager
bron: StudieData

Contact

T: 058-2441100
Meer informatie?
Bezoek de website van deze opleiding.

open_in_newstudy website